söndag 28 september 2008

jobbig vecka och konstig helg

Hej allesammans!!

Nu är det söndag igen och dags för ännu ett inlägg. Det är enda tiden man har tid för internet.
Veckan som varit har varit himla tuff. Vi har jobbat ca 11 till 12 timmar om dagen och även några timmar på förmiddagen igår (lördag). Jag har denna vecka börjat halv 7 och det var väldigt slitsamt kan jag lova. Att ställa klockan på 5 (mitt i natten juh) känns inte alldeles för bra. När man går till jobbet är det jättekallt och kolsvart. Då vill man bara lägga sig i sängen igen.

Nästa vecka får vi besökare. Mamma, pappa och lasse och jennie kommer. Även våra småsyskon och det ska bli kul och visa dom Gol. Nu i helgen har vi dock fått bevis på att Gol inte är så lugnt som vi trodde. Igår var det lite fest på bruket. Vi var bara ca 8 pers för alla andra här uppe åkte hem över helgen. Det var en ganska lugn fest. Kalle gick hem ganska skapligt och jag drog vidare till Pers med tjejerna för att skaka lite rumpa. Jag vandrade hemåt vid halv 12 och då satte jag och kalle oss för att kolla på film. Jag vaknade i soffan vid ca 1 av att Kalle fick ett lustigt meddelande. Stefan: " asläbbig kväll, tre knivstuckna utanför Pernilles, helikopterambulans och hela skiten. I lilla Gol. Helt sjukt". Och kalle hade hört ca en halvtimma innan det när helikoptern kom. Vi bor ca 200 m från Pernilles som är en liten Pub. Det hade varit något bråk när en kille stack tre personer. En av dom är allvarligt skadad. Killarna var ganska unga. Typ 18 och neråt. Lite läbbigt som sagt. Mitt uppe på fjället händer sådant. Men han är tagen av polisen och det är lugnt nu.

Nae nu ska vi gå hem och vila upp oss inför morgondagen! Man måste ladda batterierna inför ännu en arbetsvecka. Ha det super så hörs vi..puss och kram hela dan

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej
Nu är det riktig höst här i Lkpg. Snart inga löv kvar på träden, mörkt och ruggigt. Josse och jag tar en tur till Gtbg och hälsar på Gunilla o Alex nu i helgen. Micke far snart i väg till Norge, men inte till era breddgrader denna ggn tyvärr. Må väl, var rädda om varandra och stor kram. Mamma Anette

Anonym sa...

Tjaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa