söndag 31 augusti 2008

Nu börjar det verkligen..



Jao allesammans, nu börjar allvaret. Vi har nu haft två veckors upplärning och idag var körde vi iallafall 70% av en normal arbetsdag. Det var ganska tufft faktiskt. ´Jag kom inte hem förrän vid halv 6 och Kalle kom hem cirka 3. Men han började mycket tidigare än jag gjorde. Jag hade lite sovmorgon. Under upplärningsperioden slaktades ca 300 lamm om dagen och nu kommer det slaktas ca 1700. Så det är en väldigt stor skillnad. Så nu kommer vi verkligen få slita röven av oss=)..


Som traditionen följer var det fotboll efter jobbet i fredags och senare även fest. Blev dock ganska lugnt för vår del och vi vandrade hemåt vid klockan 1 efter att vi lirat några låtar på guitar hero inne hos stoffe och erika och även skakat rumpan lite med brudarna. Det var förståss jag som gjorde. Kálle är inte så förtjust i att skaka rumpan.


På lördagen vaknade vi av ett inte så roligt besked. Lillebror var med om en olycka. Och gud, vad du skrämde livet av mig. Jag har aldrig varit så rädd. Ni hade änglarna på varsinn axel. Saknar dig lilla gubben.


Så lördagen blev lugn den med. Vi hälsade på alla prissar nere på bruket som hade kräftskiva.


Är inte riktigt på skrivhumör idag, är så himla trött så jag ger er mera uppdatering senare i veckan. Det ska bli kul när alla kommer och hälsar på. Martin och Jossan ska komma upp och åka skidor hos oss när det blir snö. Det har vi redan bestämt.

Saknar er alla hemma. Ta hand om er!!!

Puss och Kram vi

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej på er!

Skönt att allt är bra med er.Vi har det bra efter omständigheterna.
Vi har ju älgsafari här och Micke springer omkring iförd kalsonger,tshirt,pannlampa,kamera och joggingskor mellan äppleträden.
Skönt att höstmörkret föll lite snabbare den här veckan.

Ha det gott och vi ses nog snart.

P.S Kalle ska vi ta med lite färsbiffar Kramar från oss i Björkebo