söndag 31 augusti 2008

Ny Start

Hej allesammans!!

Nu har jag jag tänkt att vi ska vara lite hurtiga med och skriva blogg här i Gol så att ni där hemma kan följa oss uppe på fjället och på slakteriet.Det är nu söndag och vi har jobbat från tisdag till och med fredag denna vecka. Dom första två veckorna är ju bara upplärning så en så länge är det ganska slappt. Jag står på packeteringen och sätter etiketter på köttet eller plastar in det. Det är helt ok. Jobbar med väldigt trevliga svenskar och en massa härliga norska damer. Jag trivs faktiskt. Kalle jobbar på finstyck och står vid bandsågen och sågar ben. Det är väl sådär och han ska kolla ifall han får byta och göra någe annat. Han har ingen lust att riskera sina fingrar.

När vi först kom upp skulle vi bo på Fossheim camping som ligger ca 4 km utanför Gol city men redan andra dagen fixade vi en lägenhet inne i staden och flyttade dit. Vi trivs jättebra och lägenheten är verkligen kanon. Vi har också träffat en himla massa roliga säsongare som är här av samma anledning som vi, pengar. Det är ca 40 svenskar som är här i Gol och det är fest typ hela tiden. Man jobbar och festar här uppe. Det är det man gör. Redan i måndags, dagen innan första jobbdagen, var det fest. I fredags och även igår. Vi höll igång i fredags men igår vart det lugnt för vår del. Rätt skönt faktiskt.

Jag trodde faktiskt aldrig att man skulle komma tillbaka till Gol efter vår erfarenhet uppe på Sanderstölen, men jag kan ärligt säga att jag trivs som tusan och är himla glad för att vi åkte upp hit. Naturen är helt underbar och folket är så roligt att det inte finns mycket att klaga på. Nu har vi fått reda på hur vår första tid har varit här i Gol och snart kommer fortsättningen.

Ha det super där hemma. Och nu har vi faktiskt en riktigt lägenhet så det är bäst att vi får en massa besök under hösten.Vi väntar på era bokningar..Puss o Kram vi

4 kommentarer:

Anette sa...

Hej
Vilka fina kort och det ser trevligt ut i lgh. Kul att höra att ni har bra folk omkring er. Micke har ingen tur till Norge inplanerat, men det kommer och då kan ni lita på att jag ska försöka hänga på! Kalle, som sagt var - var rädd om dina fingrar. Full fokus på det du gör. Hoppas byte fungerar. Stor kram. Anette & MIcke

Anonym sa...

Mysigt,
Är det utsikten från balkongen?
Kan ni kolla vad som gäller med fiskekort innan vi kommer, Anna du vet ju hur jag blir när jag ser sånt vatten. Lägenheten är ju jättemysig. Vad har ni mer i området? sköt om er och jobba inte för mycke!
Vi hörs
Papsen Kuisma

Anonym sa...

Tja syrran, jag kommer snart över och kollar er lite;) kram

Anette sa...

Hej
Skönt att höra att du fått ett annat jobb Kalle. Kändes lite olustigt att ha dig vid sågen. Antar att ni dessutom måste ha ett rätt högt tempo. Här har vi klarat av att fira morfar. Han var jättenöjd men saknade er. Tur var nog att ni hann med en tur till honom innan ni stack. Fortsät ha det bra, var rädda om varandra och STOT Kram till er båda. /Anette