söndag 31 augusti 2008

Trötta och slitna


Jajamen, nu har vi kommit in på andra arbetsveckan och den har varit ganska hård jämfört med förra. Och ändå kör vi bara halvfart än så länge.

Veckan har flytit på. Vi jobbar, sover, försöker lista ut vad man ska laga för mat varje dag, ser på film, tränar och en hel del städning faktiskt. I helgen hade vi röj hemma. Det hann bli riktigt stökigt på en vecka bara =). Så vi tog fram dammsugaren, moppen och hela köret. Det är mycket och stå i när man har ett eget boende så här. Men jag tycker vi sköter det väldigt bra. Det är en väldig ordning hos oss. I söndags var vi och storhandla och vad hittade vi då, om inte kräftor. Och eftersom jag har hört om en hel del kräftskivor hemma, var jag bara tvungen att köpa dom. Dom kosta bara 39 kronor ju. Vi spred vårt inköp till folket här uppe och senare blev vi samlade tre par hemma hos oss för att äta kräftor och kolla på film. Riktigt mysigt=). Och så är det faktiskt bestämt att vi ska ha kräftskiva här på lördag. Så klart. Det är förståss om dom fortfarande är lika billiga.

Kalle har iallafall fått byta arbetsuppgifter nu. Han ville inte stå vid sågen när han insåg att om han förlorade ett finger, var det inte så lätt och bli brandman. Den risken ville han inte ta. =).. Men det är vi väl alla glada för att han slipper stå där. Nu packar han ner kött i sådana där "köttburkar" och sätter etiketter på dom. Han gör även andra saker som jag inte riktigt vet vad
det är. Men det är lite mer varierande nu.

För att svara på Micke Kuisma "naturfreak"'s frågor så finns det väldigt mycket att göra i lilla Gol. På Fossheim Camping där vi bodde innan kan man köpa fiskekort på en eller några dagar. Sedan kan man ju åka och kolla på Sanderstölen om man vill det. haha =). Hemsedal ligger ca 25 minuter härifrån och det också en väldigt mysig by. Men här finns det ett jättestart vattenland, och olika spaanläggningar. Det finns även väldigt mycket utomhus sevärdigheter. Precis innan Gol ligger en plats där en, jag kommer inte ihåg vad det heter, men tror det är en meteor eller något sånt. Man kan åka forsrännning, paddla kanot och en massa andra saker. By the way pappa, med naturfreak menar jag något positivt. You know i love you. =)

Och nu så har även höstens hetaste kommit hit. Ni vet vad jag menar. Idol. Det är faktiskt så att vi har fyran här så när Idol började igår var vi väldigt glada. Det känns väldigt hemma att kunna kolla på det på höstkvällarna.

Nu är det nog för idag. Hem och kolla på Idol nu.
Saknar er alla jättemycket och det är kul och höra ifrån er.'
Puss ock kram hela dan

Måste även tillägga att jag gjort mitt första besök på Vinmonopolet. Två flaskor vin, varav en Mateus och tillsammans avrt det 170 norska kronor. Hemma köper jag två flaskor för 110. Men men, tänkte ni skulle veta det.

Inga kommentarer: